Reklamacje

Nasiona konopi oferowane w naszym sklepie przeznaczone są wyłącznie do celów kolekcjonerskich i nie zawierają substancji psychoaktywnych. Na terenie Polski sprzedaż oraz posiadanie nasion jest dozwolone, natomiast ich uprawa (kiełkowanie) lub świadome pomaganie w takiej uprawie stanowi naruszenie prawa. Odwołując się do Konwencji Wiedeńskiej z 1961 roku, same nasiona konopi nie są traktowane jako środek odurzający. Niedozwolone jest jednak wykorzystywanie ich w sposób sprzeczny z prawem, a wszelkie działania tego typu leżą poza odpowiedzialnością sprzedawcy.

PRZEDMIOT REKLAMACJI

Reklamacji mogą podlegać wyłącznie wady lub niezgodności towaru mające wpływ na jego kolekcjonerski charakter, w szczególności:

  • Uszkodzenia mechaniczne (np. pęknięcia, rozerwania, zgniecenia) opakowania.
  • Błędne etykietowanie lub wysłanie innego rodzaju/szczepu nasion niż zamawiany (niezgodność z opisem).
  • Braki w zestawie (np. mniejsza liczba nasion niż wskazana na opakowaniu).
  • Wady opakowania lub samego produktu uniemożliwiające traktowanie go jako pełnowartościowego przedmiotu kolekcjonerskiego (np. istotne uszkodzenia fabryczne, nieczytelne oznaczenia).

Z uwagi na obowiązujące przepisy, nie rozpatrujemy reklamacji dotyczących prób kiełkowania lub innego wykorzystania nasion sprzecznego z ich kolekcjonerskim przeznaczeniem i prawem.


DANE KLIENTA

Aby sprawnie przeprowadzić proces reklamacji, prosimy o podanie następujących danych:

  • Imię i nazwisko (lub nazwa firmy),
  • Adres korespondencyjny (jeśli inny niż ten w zamówieniu),
  • Adres e-mail i/lub numer telefonu – w celu szybkiego kontaktu,
  • Numer zamówienia lub inny dowód zakupu (np. faktura, potwierdzenie przelewu).

JAK ZGŁOSIĆ REKLAMACJĘ?

  1. Reklamację można zgłosić w jeden z poniższych sposobów:
    • Mailowo – przesyłając zgłoszenie na adres: [UZUPEŁNIJ_ADRES_E-MAIL],
    • Listownie – na adres siedziby: [UZUPEŁNIJ_PEŁNE_DANE],
  2. Prosimy o doprecyzowanie w zgłoszeniu:
    • Przedmiotu reklamacji (konkretny produkt, wraz z opisem wady lub niezgodności),
    • Okoliczności wykrycia wady,
    • W miarę możliwości dokumentacji zdjęciowej (jeśli dotyczy uszkodzeń mechanicznych).
  3. Dodatkowo prosimy o wskazanie żądania reklamującego w zakresie działań naprawczych (patrz punkt 4), tak abyśmy mogli jak najlepiej dostosować się do Państwa oczekiwań.

DZIAŁANIA NAPRAWCZE / ŻĄDANIE REKLAMUJĄCEGO

W zależności od charakteru wady lub niezgodności, Klient może żądać:

  • Wymiany towaru na egzemplarz wolny od wad (o ile jest to możliwe),
  • Usunięcia wady (np. wymiana uszkodzonego opakowania, jeśli to kwestia części składowej),
  • Obniżenia ceny – jeśli wada nie przekreśla całkowicie wartości kolekcjonerskiej, ale ją obniża,
  • Odstąpienia od umowy i zwrotu płatności, gdy wada jest istotna i nie ma możliwości innego rozwiązania.

Ostateczny sposób załatwienia reklamacji będzie uzgadniany z Klientem, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów oraz dostępności produktów.


TERMIN ROZPATRZENIA I INFORMACJE DODATKOWE

  1. Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania kompletnego zgłoszenia.
  2. W wyjątkowych sytuacjach, gdy niezbędne jest dostarczenie dodatkowej dokumentacji lub odesłanie towaru do oceny, termin ten może zostać proporcjonalnie wydłużony – o czym poinformujemy niezwłocznie Klienta.
  3. Zgodnie z zasadami wymienionych powyżej dystrybutorów nasion, nie rozpatrujemy reklamacji związanych z nielegalnym użyciem nasion. Jakiekolwiek pytania lub roszczenia wynikające z naruszenia przepisów prawa nie będą uwzględniane w procedurze reklamacyjnej.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym dokumentem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy Kodeksu cywilnego.
  2. W przypadku sporów związanych z przebiegiem reklamacji, Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, np. zwracając się do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów, organizacji konsumenckich lub stałego polubownego sądu konsumenckiego.
  3. Wszelkie pytania dotyczące procedury reklamacyjnej prosimy kierować na adres e-mail: [email protected] lub telefonicznie na stronie Sklepu.